Le Boucan Canot

Réunion

Hotel: Le Boucan Canot - iné voľné termíny
Hviezdičky:
Termín: 02.10.2024 - 18.10.2024 (17 dní)
Strava: Polpenzia
Orientačná cena: 5124 EUR
Doprava: Letecky Odlet: Praha
Typ pobytu: Pobytové | Pri mori
Typ zájazdu: Katalóg
Tip: |

Overiť dostupnosť a cenu | Naspäť


...


Nasledujú doplňujúce informácie k téme Portál:Letectvo:

S portálom je prepojených 1 277 článkov.
Letecký portál

Letectvo je súhrn činností, zariadení a organizácií, ktorých cieľom je využitie vzdušného priestoru (vzduchového obalu Zeme) na lety leteckých dopravných prostriedkov, prípadne aj kozmických dopravných prostriedkov na lety do kozmického priestoru. Letecká doprava (resp. preprava) alebo vzdušná doprava (resp. preprava) je doprava (resp. preprava) vykonávaná vo vzdušnom priestore.

V súčasnosti, keď je väčšina lietadiel ťažších ako vzduch, ide najmä o lietanie lietadiel a helikoptér. Po anglicky sa tento odbor nazýva „aviation“, v slovenčine „aviatika“, čo väčšinou označuje všeobecne letectvo na Zemi.

Pojem „aeronautika“ (vzduchoplavba, vzduchoplavectvo) vznikol na začiatku letectva, keď po prvom vzlete teplovzdušného balóna bratov Montgolfierovcov vo Francúzsku, boli známe iba lietadlá ľahšie ako vzduch, čiže balóny a vzducholode.

Odporúčaný článok

Messerschmitt Bf 109 bolo nemecké stíhacie lietadlo používané počas druhej svetovej vojny. Od konca 30. rokov bolo hlavným typom Luftwaffe, na tomto stroji lietali najúspešnejší nemeckí letci.

Vývoj preslávenej stodeviatky začal v roku 1934, kedy Luftwaffe zadala konkurz na vývoj moderného stíhacieho lietadla. Do konkurzu sa prihlásilo niekoľko firiem, ale do záverečných skúšok sa dostali iba dva prototypy. Jedným bol He 112 firmy Heinkel a Bf 109 firmy Messerschmitt. Obidva stroje boli moderné celokovové dolnoplošníky so zaťahovateľným podvozkom. Bf 109 vyšiel nakoniec zo skúšiek ako víťaz. Prvý prototyp Bf 109V-1 zatiaľ lietal s britským motorom Rolls Royce Kestrel a bolo zrejmé, že využíva prvky viacmiestného stroja Bf 108 Taifun, ktorý bol len nedávnym úspechom konštruktéra Willyho Messerschmitta.

Zaujímavosti
  • ...na výrobu jedného vrtuľníka Bell AH-1 HueyCobra je potrebných 38 500 pracovných hodín.
  • ...pri cvičných súbojoch vo veľkej výške dokázal bombardér Avro Vulcan vymanévrovať stíhačku F-15.

ďalšie zaujímavosti...

Vybraný citát
„Piloti stíhačiek majú v žilách ľad. Nemajú emócie. Rozmýšľajú, predvídajú. Vedia, že strach a iné obavy vám zatemňujú myseľ pred tým, čo sa deje a čím by ste sa mali zaoberať.“Buzz Aldrin
Pomôžte nám

Vytvoriť: Gloster Gladiator, Bristol Beaufighter, Bristol Blenheim, Douglas B-18 Bolo, Short Stirling, Handley Page Halifax, Short Sunderland, Supermarine Walrus, Westland Lysander, Nakadžima B5N, Micubiši G4M, Junkers Ju 86, Junkers Ju 188, LaGG-1, Iliušin Il-10, Airbus Beluga, Airbus A400M, Tupolev Tu-214, Amerika Bomber, Mil Mi-6, Mil Mi-10, Mil V-12, Šen-jang J-6, Schempp-Hirth Discus, Hawker Siddeley Harrier, British Aerospace Sea Harrier a ďalšie...

Rozšíriť alebo vylepšiť: Ornitoptéra, North American X-15, Distinguished Flying Cross (USA), British Taylorcraft Auster, Cessna 172, Lockheed Martin, Mil Mi-8, Star Alliance, Vystužená vzducholoď, Nevystužená vzducholoď, Douglas Aircraft Company, Blohm & Voss Bv 143, Letisko Senica, Letisko Trenčín, Messerschmitt Me 323, Mil Mi-26, Mil Mi-28, TAROM, Suchoj Superjet 100, Letisko, Lietadlová loď, Distinguished Flying Cross, Northrop Grumman B-2 Spirit, Tupolev Tu-4, Dejiny letectva, Dopravné lietadlo a ďalšie...

Zoznamy
Ocenené články

Dobré články Čo to je?


Príbuzné portály

Kozmonautický portál
 
Obrázok týždňa



Autor: JanToma
Panoráma Letiska JASNA.


ďalšie obrázky...

Vybraná osobnosť

Oswald Boelcke (* 19. máj 1891 Giebichenstein (dnes časť Haale, Sasko-Anhaltsko) – † 28. október 1916, Bapaume, Somme, Francúzsko) bol nemecký stíhací pilot v prvej svetovej vojne, jeden z najlepších taktikov vzdušného boja. Je považovaný za zakladateľa moderného nemeckého stíhacieho letectva, najmä vďaka tomu, že spísal Dicta Boelcke, základné pravidlá pre vedenie leteckého boja. Týmito odporúčaniami sa v bojoch riadilo a dodnes riadi mnoho stíhacích pilotov. Manfred von Richthofen, ktorý sa od Boelckeho mnohému naučil o ňom v auguste 1917 povedal: „Ja som len bojový pilot, ale Boelcke bol skutočný hrdina“.

Narodil sa v rodine učiteľa, ktorý sa vrátil do Nemecka z Argentíny. Pôvodne sa volal Bölcke, ale spolu so svojím o päť rokov starším bratom Wilhelmom si meno zmenil na rovnako vyslovované Boelcke.

Po maturite vstúpil v roku 1911 do Telegraphen-Bataillon 3 v Koblenzi ako Fahnenjunker (dôstojnícky kadet).

V máj 1914 bol prevelený k letectvu a v leteckej škole v Halberstadte získal pilotné osvedčenie. Po absolvovaní tretej leteckej skúšky sa 15. augusta dostal na front k Fliegerabteilung 13, kde lietal s bratom Wilhelmom ako pozorovateľ. Po rôznych rozporoch so spolubojovníkmi boli bratia rozdelení.

Kategórie

Vyhľadávanie:
Správcovia portálu
Ostatné portály
Zdroj:https://sk.wikipedia.org/wiki/Portál:Letectvo
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Ponuka leteniek :